Telefonisch contact +47 23 22 72 50

E-mailmarketing voor hoger onderwijs

Digitale strategieën zijn de norm geworden in marketing voor het hoger onderwijs. Universiteiten en instituten wereldwijd melden dat ze momenteel een groot deel, zo niet het merendeel, van hun marketingcapaciteit besteden aan online en digitale oplossingen. Feitelijk is de verschuiving naar digitale marketing een van de meest consistente trends in het hoger onderwijs. Digitale marketing biedt talloze middelen om contact te leggen met studenten. Institutionele websites zijn momenteel een vereiste voor het leggen van contacten met en het ondersteunen van zowel potentiële als actieve studenten, en veel hogere onderwijsinstituten en universiteiten proberen studenten op hun eigen voorwaarden te bereiken via sociale media.

Een dynamische online aanwezigheid, evenals gebruiksvriendelijke interfaces en relevante reclame zijn essentieel om een positieve, responsieve merkpositionering voor het hoger onderwijs te ontwikkelen. Naast goed ontwikkelde instituutswebsites is marketing via e-mail een van de meest effectieve marketingstrategieën voor het hoger onderwijs. E-mail heeft de traditionele marketingcampagnes via de post binnen de sector hoger onderwijs volledig verstoord. En hoewel sociale media voor de meeste millennials het dominante communicatiemiddel zijn, gebruiken en vertrouwen de hedendaagse studenten nog steeds op e-mail voor formele correspondentie met universiteiten en scholen.

E-mailmarketing kan een waardevol middel zijn voor merkidentiteit en werving van studenten. Succesvolle e-mailmarketingcampagnes voor het hoger onderwijs zijn gebaseerd op grondig vastgestelde doelstellingen die een duidelijke, aantrekkelijke boodschap bieden. Dit lijkt simpel, maar e-mailmarketingcampagnes kunnen lastig te coördineren en te optimaliseren zijn, met complexe, maar essentiële taken zoals het identificeren van ontvangers, het opstellen van een e-maillijst en het faciliteren van de distributie, taken die veel tijd en inspanning kosten. En wanneer een school eenmaal een e-mailcampagne heeft gestart, vormen het analyseren van resultaten en het reageren op de antwoorden een extra uitdaging.

Keystone Academic Solutions promoot niet alleen uw merk via generieke zoekresultaten, maar biedt ook een gedegen e-mailmarketingservice waarmee u zich op specifieke demografische groepen kunt richten op basis van onze uitgebreide studentendatabase. Met directe e-mailmarketing van Keystone stroomlijnt u uw digitale campagnes en kunt u gemakkelijk in contact komen met gekwalificeerde studenten in binnen- en buitenland. Met onze grondige analyseprogramma's kunt u direct statistieken bekijken over het succes van uw campagne en met directe e-mailmarketing kunt u beslissen wanneer en hoe u op aanvragen reageert. Omdat we de complexiteit uit digitale campagnes halen, hebt u met directe e-mailmarketing van Keystone de tijd om creatieve campagnes te ontwikkelen die resultaten opleveren.

“We hadden een deadline voor de werving van studenten voor onze ESL-opleidingen en deze was heel kort. Dankzij de gerichte directe e-mailmarketingcampagne van Keystone Academic Solutions hebben we een groot aantal reacties ontvangen.”